Hybride leertrajecten ontwerpen
De fysieke ruimte is beperkt tot een specifieke locatie, terwijl digitalisering het mogelijk heeft gemaakt om de ruimte te openen voorbij muren en plafonds. Als we ons bewust worden van de manier waarop de leeromgeving ons beïnvloedt, trainen we onze gevoeligheid voor onze omgeving en haar invloed op onze gevoelens en ons gedrag. Dit zorgt ervoor dat we erbij stilstaan en begrijpen hoe we zelf beter leren en wat ons motiveert. Als het ontwerp van onze omgeving en leermogelijkheden ons leert hoe we onze inspiratie kunnen gebruiken om te handelen, weten wanneer we gemotiveerd zijn en motivatie kunnen omzetten in actie, wordt de leeromgeving een ‘derde leraar’ die ons vermogen om creatief te denken beïnvloedt.
Bij het ontwerpen om alle zintuigen te activeren, wordt inspiratie geput uit de intrinsieke kracht van de natuur. Door gebruik te maken van de verschillende eigenschappen en materialen van de natuur om zintuiglijke ervaringen te creëren di