Menu

Architectuur maakt school

Luc De Man , Marianne Coopman

2021-12-22

Bestel

Hybride leertrajecten ontwerpen

De fysieke ruimte is beperkt tot een specifieke locatie, terwijl digitalisering het mogelijk heeft gemaakt om de ruimte te openen voorbij muren en plafonds. Als we ons bewust worden van de manier waarop de leeromgeving ons beïnvloedt, trainen we onze gevoeligheid voor onze omgeving en haar invloed op onze gevoelens en ons gedrag. Dit zorgt ervoor dat we erbij stilstaan en begrijpen hoe we zelf beter leren en wat ons motiveert. Als het ontwerp van onze omgeving en leermogelijkheden ons leert hoe we onze inspiratie kunnen gebruiken om te handelen, weten wanneer we gemotiveerd zijn en motivatie kunnen omzetten in actie, wordt de leeromgeving een ‘derde leraar’ die ons vermogen om creatief te denken beïnvloedt.

Bij het ontwerpen om alle zintuigen te activeren, wordt inspiratie geput uit de intrinsieke kracht van de natuur. Door gebruik te maken van de verschillende eigenschappen en materialen van de natuur om zintuiglijke ervaringen te creëren di

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Onderwijs

Van planlast naar planlust

Marc Van den Brande
Els Gallin

Bestel

Onderwijs

Wij weten van praten

Geertrui De Ruytter
Ann Martin

Bestel

Onderwijs

Vlaamse toetsen

Luc De Man
Kris Denys

Bestel

Onderwijs

Meer weten over (effectief) leren

Marc Van den Brande
Wouter Smets

Bestel

Onderwijs

Tucht voor onderwijspersoneel in stedelijk en gemeentelijk onderwijs

Hildegard Schmidt

Bestel

Onderwijs

De leraar is een team

Luc De Man
Els Gallin

Bestel