Samenvatting
Onderwijsinnovatie gaat steeds meer gepaard met ICT. Scholen ervaren deze veranderingsprocessen - het samenspel van de menselijke factor en het materiële aspect van ICT -, vaak als erg complex. Bovendien worden de maatschappelijke verwachtingen rond digitalisering groter, groeit het aanbod aan digitale inhoud exponentieel en gaan de verdere ontwikkelingen van hard- en software in hoog tempo door.
De integratie en implementatie van toepasbare technologie veronderstelt een dynamische aanpak die gedragen wordt door de hele schoolorganisatie. Het boek ‘ICT op school’ schetst de voorwaarden en de bouwstenen om ICT op school op een doelgerichte, systematische en procesmatige manier aan te pakken. Een verhelderend boek voor ICT-coördinatoren, leerkrachten, directeurs en schoolbestuurders
Over de auteur(s)
Ken Barrix
Ken Barrix studeerde lerarenopleiding aan de Europese Hogeschool Brussel (nu Odisee Hogeschool). Hij heeft 15 jaar werkervaring binnen het Brusselse onderwijs. Eerst als leraar, nadien als pedagogisch ICT-coördinator van Scholengroep Brussel en nu als schoolontwikkelaar.
Meer info
Productspecificaties
Auteur(s): |
Ken Barrix |
ISBN (print): |
9782509033185 |
ISBN (digitaal): |
9782509037930 |
Verschijningsdatum: |
2018-11-05 |
Type |
Vastbladig boek
|